lördag 10 maj 2014

Återhämtning, en omöjlig sjukskrivning & blommande kvistar.

Hej på er! 

Idag är det lördag och hela dagen idag har det varit fokus på vila.
Ni vet, jag har ju gått tillbaka till praktiken,
för man kan helt enkelt omöjligt vara borta därifrån i 2 veckor 
och ändå tro att man blir godkänd.
Eftersom jag börjar jobba direkt efter utbildningen,
så finns det inte heller någon möjlighet att ta igen praktiken då.
Och ja, utan praktiken godkänd, får jag inte börja jobba.
Suck. Knepigt det där. 
Så därför åker jag till praktiken och söver,
men försöker undvika lyft och andra för ansträngande arbetsuppgifter. 
Tur att jag har världens bästa handledare.

Men. Jag är sjukt trött hela tiden.

Läkaren har skrivit ett sjukskrivningsintyg i två veckor 
och påpekade att det är viktigt att inte lyfta och ta i för mkt under denna tiden.
Samtidigt så får jag ju bara dricka flytande (innan det har läkt ordentligt)
och även om jag försöker, så är det svårt att få i sig tillräckligt mkt energi på det viset.
Så efter en vecka är jag nu 5 kg lättare.




















Men ja. Vila för mig har idag inneburit att vi gjort klart det sista med magisteruppsatsen
(en kurs som går samtidigt som praktiken).
Något som just nu känns fantastiskt skönt,
eftersom det innebär att jag ikväll bara kan mysa ner mig i soffan tsm med världens finaste A,
 som äntligen är hemma igen,
utan att behöva känna att jag måste göra något annat.

Så, jag önskar er en riktigt trevlig kväll! :D
Skall ni se på Eurovision förresten?
Här hemma är vi inte sådär jättestora fan direkt, så kanske blir det en film istället;)


1 kommentar: