söndag 3 november 2013

En något sen "happy halloween"-önskan ;)



Har ni haft en trevlig halloween-helg? 
Här har det varit fullt upp,
inledde helgen med middag hos vänner
och sedan igår hade vi lite "höst-halloween-taco-fest" här,
mycket trevligt:)

Hann faktiskt knäppa några bilder på dukningen igår eftermiddag innan gästerna kom,
så här får ni lite inspo.
Jag höll det ganska stilrent, med mestadels svart och vitt,
som en lugn bakgrund till gästerna 
då vissa kom iförda sombreros och mustasch (bra gjort!) ;)















Och så gjorde jag en snabbfixad vimpel med hjälp av servetterna som blev över,
ett bra tips tycker jag själv, då "vimpeln" i så fall alltid matchar dukningen för övrigt;)



















Och så fick jag en pumpa av syster,
som jag absolut skulle ge mig på och skära i..
Efter att ha blivit väl uppdaterad på alla väldigt kreativa och grymt avancerade pumpor på Instagram-flödet,
tog jag mig entusiastiskt an uppgiften med visionen att det inte fick ta mer än fem minuter (eftersom det annars inte skulle bli någon mat till gästerna).
Det tog tio minuter.
Och det är sista gången jag ger mig på att skära i en pumpa.
Nästa år får de stå hela och se dekorativa ut.
Detta är visserligen min första någonsin,
så det blir förhoppningsvis bättre ju fler gånger man övar.
Men. Det är banne mig svårare än man tror.

Vad säger ni? Hur ser era pumpor ut där hemma?


7 kommentarer:

  1. Fin dukning, bra tips med servetter! Kram mamsen

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Å vilken fin dukning! Snyggt med svart och vitt:)
    Har också blivit bombad med pumpabilder på Insta och Facebook men jag har inte gett mig på att göra en egen men kan tänka mig att det inte är så lätt;)
    Snygg blev den i alla fall!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Superfint du har dukat!
    Snyggt med svart och vitt!
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint Halloween bord och vad fiffigt med vimpeln:) kram Linnéa

    SvaraRadera
  5. Så otroligt fint du gjort! Smart att använda servetterna som vimplar, som "vimpelfrälst" så tycker jag att det blev jättebra! Den idén ska jag ta och lägga på minnet:) Jag har faktiskt aldrig skurit pumpa men trodde att det tog betydligt längre tid än tio minuter att få sådär fin så jag tycker att du var duktig...

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort. Vilken dukning! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Tusen tack snälla ni för alla era gulliga kommentarer!! :D
    Kramar Emelie

    SvaraRadera