lördag 4 januari 2014

Tillbakablick på året 2013 -del 1.

Ja, jag har nu kollat igenom bloggen och tänkte summera året 2013.
Det är väldigt roligt när man tittar tillbaka och minns allt som faktiskt har hänt;)



I februari startade jag den här bloggen 
och hade inte så där mycket kunskap om vare sig fotografering eller tekniken kring allt detta. Vi hade då bott i vårt hus i nästan 10 månader och höll på att göra det sista efter renoveringen i tvättstugan.
Det kändes som att det var mörkt hela tiden och det kom rejält med snö.
Jag provade mig fram och fotograferade det mesta som kom i min väg, 
där inräknat frukostar;)










 I mars blev vår walk-in-closet äntligen färdig, 
jag längtade desperat efter vår och försökte fylla huset med små vårtecken.
Det blev påsk och små fjädrar och lite pynt flyttade in,
men övervägande mest ytterligare fler vårblommor:)






Jag byggde även en egen "skänk" 
med hjälp av vita köksskåp från ikea,
allt för att utnyttja utrymmet under snedtaket optimalt.





 I april firade jag min födelsedag.
Introducerade etiketten "Dukning" på bloggen, 
som sedan utökats betydligt under årets gång.
Längtan efter våren var fortfarande stor 
och jag fick ett litet inomhusväxthus av sambon
och sådde kryddor och luktärt.








För tillfället hade vi inget renoveringsprojekt på gång,
och jag drog därför igång och målade golvet i kontoret
för att sedan fortsätta med kontorsmöblerna och det mesta annat som kom i min väg;)



 Det var även här någonstans som jag fick hjälp av en kollega och vännen S,
med hur kamerans inställningar fungerade, ett nytt objektiv och ett stativ införskaffades
och ja, det syns på bilderna.






Ljuvliga maj kom med underbart vårväder,
rapsen blommade och jag plockade in diverse blommor och kvistar från trädgården.









Vi åkte till Spanien tillsammans med min syster och hennes sambo
och lade grunden för året solbränna;)



 




I juni påbörjades projekt trädäck utomhus,
vi firade midsommar hemma hos oss, åkte till Summerburst i Gbg,
jag sprang på en en hel drös loppisar, bakade en massa och bjöd på fika
och så fortsatte jag självklart att plocka in en massa ljuvliga blommor. 












 ..och så tar vi tar del 2 imorgon:)

Ha en trevlig lördag allihop! Här ska det träffas en fin vän,
ta en sväng till gymmet (hjälp!)
och sedan slappas lite.



 

4 kommentarer:

  1. ÅHHH så HÄRLIGA bilder :) jag vill önska dig ett gott nytt år fyllt med glädje.

    Kolla gärna in min nya post om du vill ha en gudomlig sås som måste smakas:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket Maria! :D Skall kika in;) Kram Emelie

      Radera