torsdag 2 januari 2014

Nyårsafton.


Gott nytt år allihop! :D

2014.
Det här kommer bli ett riktigt bra år, 
det känner jag, 
ända ner i tårna.
;)

Här har vi myst med våra gäster dagarna som har varit,
och gårdagen blev synnerligen soft,
mestadels på grund av viss sömnbrist och aningens huvudvärk.


Men åter till nyårsafton, 
full rulle hela dagen och aftonen blev trevlig till tusen:)
Tack för det kära vänner!


Hann knäppa några bilder av dukningen dagen till ära,
men de är aningens suddiga..

Hur firade ni in det nya året? :)























 











Är lite småkär i min nya vas som jag snällt har fått vänta på i nästan ett halvår.
Fick beställa den då den oturligt nog tagit slut hos leverantören, men nu är den min;)
Den heter Flora och kommer från Mio,
och japp, det är en lookalike/kopia av Svenskt Tenns Dagg
Gillar Mios version bättre, då den var några tusenlappar biliigare;)

Oturligt nog hann inte de ljuvliga rosa liljorna slå ut helt kvällen till ära, 
men idag njuter jag av deras åsyn och doft då jag numera har belamrat hela matsalsbordet med böcker och annat nödvändigt pluggmaterial.

För nu kör plugget igång igen, och det rejält,
 efter hela två dagars paus:/





Måste även passa på och tacka er alla för era snälla kommentarer till mitt förra inlägg,
i mån av tid försöker jag besvara dem så got det går, 
men idag gör jag ett sådant här allmänt "tack".
Men ni ska veta, att de värmer, varendaste en.
Ni är bäst:)




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack snälla mormor! Vad kul att du hittat att kommentera! Vi hörs snart, puss och kram Emelie

      Radera
  2. Gott nytt år!

    Vilken fin dukning! Förstår att du gillar vasen, den är så snygg!:)
    Apropå snygg så kan jag bara hålla med om att nya färgen i sovrummet var mycket fin!:)
    Ha en bra start på det nya året!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning och tusen tack Sofi för dina fina ord! :) kramar Emelie

      Radera