söndag 2 mars 2014

Vårfeelings, rastlöshet och omflyttande.


Söndag.
Jag vägrar bestämt att titta ut genom fönstret. 
Då det är enormt tråkigt, dimmigt och ruggigt väder.
Vi uppväger det med att titt som tätt gå förbi den tända kaminen, 
bara för att stanna till lite grann, värma händerna och sucka förnöjt.
Jag är lite rastlös och funderar på om jag skall ta och baka något bara för att.
Under tiden har en en hel del saker fått byta plats
(inga stora möbler dock, vilket jag tycker är en stor eftergift från min sida)
och det mesta kretsar kring den ljusrosa kudden från H&M Home.
För just nu är svagt rosa just det som jag skapar vårfeelings med här hemma.
Det behövs ju inte så mkt för att förändra,
i sovrummet adderade jag kudden, några tulpaner, två matchande böcker 
och en hög tidningar, noga utvalda att gå lite åt det rosa hållet;)



















 























Igår umgicks vi med saknade vänner
och det var som vanligt hur trevligt som helst:)
Nog värkte det allt lite i hjärtat när vi körde därifrån.
Det är helt klart lite för många mil emellan oss.

Åter till idag.
Om jag är rastlös? Ja.
Inte van vid att inte ha något inplanerat? Ja.

Jag överväger till och med att gå ut och springa en runda. Men nja, lockar inte riktigt.
A börjar bli lite orolig att jag snart får för mig att måla en vägg eller ngt;)
We'll see;)


Ha en härlig söndag:)







2 kommentarer:

  1. Kära lilla vän ! Har du myror i brallan ?? Sätt dig ner och koppla av med en bok eller ett korsord. Varför är du så orolig i kroppen ?? Ta en kudde och filt, på med fin musik och bara njut. De gillar kroppen !Hur skulle du klara 10 månader i rullstol ,som jag har gjort ? Träffade du min ortoped läkare Mats Billsten i Hässleholm ? Vad ska du nu göra....skolan igen ??? Kram
    solhagen.ingrid@telia.com

    SvaraRadera
  2. Jag har varit ganska rastlös av mig har alltid något på gång men lärt mig att slappna av ibland. Tror hundarna hjälpt mig att bara sitta med de i famnen o mysa!
    Den rosa kudden är fantastiskt fin!!

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera