måndag 3 mars 2014

Gråskala, nostalgi & chokladbollar.

Dessa små, superlätta chokladbollar blev eftermiddagens fika, 
tillsammans med en kopp grönt thé och det senaste numret Drömhem & Trädgård.
En liten nostalgi-tripp bakåt i tiden till då jag och lillasyster var ensamma hemma.
Min syster som redan då älskade all form av bakning,
men var begränsad till att vi ju inte fick lov att använda ugnen,
hittade på alla möjliga sorters kak-former som inte krävde gräddning. 
En favorit av dessa var just chokladbollar.
Var 10-åriga jag befann mig under tiden?
Jag, analfabetbagaren, skötte städningen och disken efteråt.
 















Det blev alltså en liten mikropaus från pluggandet som för övrigt fyllt ut dagens timmar.
 Recept på dessa kan du till exempel hitta här.
Så om man känner för att baka något lätt till fikat, men utan att behöva slå till ugnen,
är ju dessa faktiskt ett alternativ:)

Ha en fin kväll nu allihop!



♥ 


2 kommentarer:

  1. Hej ja men visst är de bra att kunna hitta på gott att fika på som slipper gräddas i ugnen.

    Du missa inte min utlottning, den passar en analfabetbagare, hahaha

    Kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaså? Måste kollas in;) Kram Emelie

      Radera