tisdag 4 mars 2014

Fettisdagen och att ha cyklat 1 mil.

God fettisdag!
(eller vad man nu säger en dag som denna)

Har ni ätit många semlor?
Själv så svängde jag in om affären och köpte släta bullar,
efter att över en räksallad, ha pratat ikapp med en saknad och mkt gravid vän;)

Väl hemma igen byggde jag ihop en semla dagen till ära
och lekte lite med florsockret.. ;)

Efter att bilderna nedan tagits sveptes det mesta av grädden av 
och så åt jag upp kardemummabullen istället, det är ju den som är det goda;)

När bullen väl landat i magen, 
lockade solens strålar mig ut
och efter att ha resonerat ett tag fram och tillbaka med mig själv,  
kom jag fram till att det var dags att plocka fram cykeln.
Så efter ett antal svordomar och omorganiserande av förrådet
(cyklarna stod självklart längst in) fick jag ut min cykel.
För er som inte vet det, så bor vi på landet 
och även om jag gillar att röra på mig,
 så är det inte cykelavstånd varken till närmaste affär eller jobbet.
Därav cyklarnas placering längst in i förrådet.
Men efter en rejäl pumpning av däcken, satte jag av i motvind.
Påhejad av solens strålar, 
gruppen av elitcyklister som svishade förbi mig i sisådär 15 km/h högre hastighet 
än vad jag höll
 och en pensionär som ropade till mig från sin plats på trädgårdsgången 
som han höll på att sopa.













 






En timme, och 1 mil, senare var jag hemma igen 
efter att ha vänt nere vid sandstranden. 
Puuh. 
Dags att ta tag i konditionen.
Yeep.

Nu plugg, eftersom annat lockat betydligt mer under dagen..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar