lördag 21 september 2013

Tvättstuga -före & efter.

Hej på er!

Kikar in lite snabbt och visar att jag äntligen gjort mig en "pysselhörna" i tvättstugan.
Fick ett par benbockar över efter att vi idag
har skurat och stuvat undan trädgårdsmöblerna till dess vinterförvaring. 
Hittade sedan några underbara brädor på uthusets vind och så voilá!
Ett litet bord;)
En av stolarna vi har haft ute fick följa med in, i brist på annan sittmöbel.

Sen kom jag på att jag nog inte har visat er hur det såg ut innan vi renoverade i källaren?
Vi tog nämligen bland annat bort en innervägg och flyttade på de andra.



Så här såg det alltså ut i januari, 
på bilden till vänster skymtar en vägg till höger i bild som vi rev
och på bilden till höger har vi gått in i den lilla tvättstugan som fanns bakom väggen då.

 Så här ser det ut idag:






Visst blev hörnan mysig? :)




Behöver jag säga att det är roligare att tvätta nu? ;)




 Och visst är det snyggare att förvara tvättmedel och sköljmedel såhär?
Än att ha kvar det i de där förskräckliga originalförpackningarna;)







Önskar er en härlig lördagskväll, 
här ska det hoppas in i duschen nu, 
för snart bär det av till vänner inne i stan:)


 

6 kommentarer:

  1. Superfräscht!

    Ha en mysig kväll!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Sofi! :) Detsamma! Kram Emelie

      Radera
  2. Åhh jisses va snyggt!!!
    Vilken skillnad de blev, gillar allt. Fin hörna du har fått också. Fina slita brädor på bordet.

    kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket Camilla! :D Kram Emelie

      Radera