lördag 1 mars 2014

Baktips! Superenkla kladdiga chokladcookies.

Imorse när jag vaknade supertidigt och inte kunde sova längre, 
fick jag tag i ipaden och slösurfade runt lite grann.
Jag hittade då ett recept som verkade så galet gott 
att jag tillslut steg upp och testade det:)
Och oh my vad goda de blev! :O


Receptet hittar ni på den här fina bakbloggen.
















Jag modifierade receptet något, eftersom min tanke var att ta med dem till våra vänner. Eftersom det då inte kan vara några nötter i och det i originalreceptet skulle vara daim i, bytte jag ut det mot vanlig mörk choklad. 
I och med det blev det en väldigt fyllig mörk chokladsmak,
så det hade nog varit bra att minska lite på mängden kakao om man skippar daimen.
Personligen tycker jag dessa är perfekta att slå in i lite cellofan och ta med som en liten present:)

Dagens tips alltså;)


Ha en härlig lördag!











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar