tisdag 17 september 2013

TIPS: Loppis på söndag -ett "måste-besök"!


Godkväll allihop!

Jo, nu ser ni, ska jag ge er ett riktigt hett tips!

Är ni på jakt efter en gammaldags mjölkkanna, fina gamla välbevarade trälådor med tryck (som bland annat "Tomelilla Bryggeri", "Henko" m.fl.), plåtkakburkar, pinnstolar eller diverse andra möbler, gamla skidor med tillhörande stavar eller varför inte en kälke, trådkorgar,
vagnshjul, lampor, glasflaskor i alla dess storlekar och färg, trådrullar i trä, 
eller varför inte gamla noter?
Ja, då bara måste ni åka till:


Loppis

Söndag 22 september kl. 11-15

Tryde 18:19 Tomelilla
(på vägen mellan T-lilla och "Svamparondellen",
det kommer till att vara tydligt skyltat)



Och om ni, liksom som jag, älskar loppisfynd, 
så rekommenderar jag starkt ett besök dit, 
ni kommer inte bli besvikna:)

Just till er läsare, tänkte jag ge er en liten tjuvkik på vad som finns där.
Eftersom det är mina föräldrars goda vänner
som anordnar loppisen,
så fick jag en så kallad förhandsvisningen tidigare ikväll,
och oh my! Så mkt gammalt fint där är! :O
(alltså: ni som är ute efter nya saker, 
behöver inte åka dit, men ni andra - ett måste!)

Ja, kolla bara själva:







Här är bara ett litet urval av de saker som kommer till att säljas på söndag.



 Dessa resväskor alltså, herregud! 
Riktigt, riktigt snyggt att bara ha ovanpå varann i till exempel sovrummet, 
eller varför inte ovanpå ett skåp eller en gardrob:)








Så skriv in det i kalendern omedelbums! 
För på söndag är det loppis! :)

 

2 kommentarer:

  1. Åh vad mycket fint!
    Synd att det är för långt att åka dit..

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Å dit skulle jag vilja åka!
    Men är för långt tyvärr;)
    Har faktiskt inte varit på så många loppisar i år, mina favoriter brukar annars vara dessa härliga kvartersloppisar som anordnas i vår stad. Så mysigt och trevligt:)

    Ha en bra dag!

    Kram på dig

    SvaraRadera