söndag 15 september 2013

Ljuvlig fisksoppa.

Den här helgen var verkligen efterlängtad.
På alla sätt och vis:)
Jag har försökt hitta disciplinen att plugga, 
men det är så svårt när det finns tusen andra saker som motiverar en mer;)
Igår blev det både en kort, men effektiv, shoppingtur,
som resulterade i både lite höstnytt till gardroben och två stycken äppelträd.
Eftermiddagen gick sedan fort med plantering och annat allmänt trädgårdsfix.
Men sen, förstår ni, 
sen tog vi kväll och A och jag lagade tillsammans en riktigt god fisksoppa!
Oh my! Den blev riktigt smarrig:D
Vi ska dock justera receptet något, så att det passar oss lite bättre,
lite mer chili och någon annan krydda, sen så har vi nog funnit en ny höstfavorit;)







 Rykande hett och nästan (bara nästan) lika god 
som den jag åt för några veckor sedan i Vägga:)







Tillsätt vitlöksbröd, vitt vin, tända ljus och så en mysig film. 
Där har ni vår lördagskväll. 
Precis vad själen behöver för att ladda om.

 Jag lovar att återkomma med receptet efter det att vi gjort våra småjusteringar;)
Men nu kör vi söndagskvällsmys
(och fy på mig som inte pluggade tillräckligt idag, 
men jag satsar på att göra det på vardagarna istället).


Ha en underbar söndags kväll allihop! :D


 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Låter som en underbar Lördagskväll!
    Man måste tillåta sig själv att vara ledig ibland också utan att ha dåligt samvete;)

    Ser fram emot receptet!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, Sofi! :)
      Ja visst måste man? ;)
      Hoppas din helg också varit bra?
      Kram Emelie

      Radera