söndag 25 augusti 2013

Att ha haft kräftskiva.


God kväll!

Kikar in här lite snabbt efter en fullspäckad dag, 
först "loppismaraton" tsm med kollegan och vännen S
(och visst blev det några små fynd:P men de visar jag en annan dag),
sedan en massa trädgårdsfix och annat
och nu har vi äntligen landat här inne och ska laga till lite mat
och sen är det banne mig soffan som gäller;)

Igår kväll kom som sagt var grannarna över på kräftskiva, 
och jag tänkte självklart visa er lite av dukningen:




 Jag var lite sent ute med att handla servetter, 
så det fanns bara en sort kvar.
Men trots att de var gräsliga, spände jag upp en bit snöre i taket
och sedan hängde jag helt enkelt servetter över snöret
(de röda klippte jag till trekanter först)
och vips! 
En kräftskiva-vimpel! :D













Skippade snittblommor på bordet 
och gick ut i trädgårdslandet och klippte ett fång dill 
som fick agera som arrangemang på bordet.
Jag menar dill är ju ändå något som verkligen hör till en kräftskiva;)













Vad har ni gjort i helgen då? Berätta gärna:)

Men nu är det dags att ladda inför nästa vecka,
ha en fin söndagskväll!


 

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Fin dukning och snygg bloggerska:)
    Jättefina bilder på dig i tidigare inlägget!

    Så gott med kräftor!

    Vi har mest varit hemma och fixat i helgen men igår kväll var vi hos vänner, åt gott och hade trevligt:)

    Ha en fin start på veckan!

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt rara Sofi! ;)
      Det låter som om ni har haft en mysig helg,
      tack detsamma!
      Kramar Emelie

      Radera
  2. Så fint dukat det är ...som vanligt ! Mina dagar fortsätter, i rullstolen .Mycket trevliga besök får jag ,som tur är. Men chokladen jag fick i gåva i går....den är inte bra för min figur.
    Sen sommaren fortsätter, men nu börjar det se skräpigt ut i trädgården .Ha en skön vecka !Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar:) Instämmer, men hade varit skönt med lite värme till, innan det är dags för höst.
      Ha det bra, kram Emelie

      Radera