måndag 26 augusti 2013

Gladiolus.

Godkväll!

Ny vecka och nya möjligheter, lovely! ;)
Ikväll efter jobbet plockade jag fram de nyinköpta sprayfärgsburkarna 
och gav jag mig på tre av loppisfynden från igår.
Och oh my! Sprayfärg kan vara något av det roligaste som finns ju!
Går ju hur smidigt och snabbt som helst att se resultat 
och kort torktid är det också! :D
Kan varmt rekommenderas.
Mitt ena projekt som även innefattade en spetsduk, 
gick dock sådär.. 
Men ska försöka hinna fota och visa er mer av det imorgon,
så kan jag delge er vad man bör och inte bör göra.. ;)

Men kolla in detta då:

Ursnygga blommor, 
som nu står i fin blom efter mycket tacksam "instagram-hjälp"
om hur dessa skall skötas.

















Den översta knoppen skall nypas bort för att stimulera blomning,
och sen det väl var gjort, gick det snabbt;)

 Ha en fin måndagskväll:)

6 kommentarer:

  1. Åh vilka vackra blommor, älskar Gladiolus! Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mkt Suss! Ja visst är de underbara:) kram Emelie

      Radera
  2. God morgon !

    Vilka otroligt fina bilder på dom vackra blommorna.
    Kan dock ej ge råd...har inga gröna fingrar än :)

    Ha en fin dag ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! :) nja, jag är inte heller sådär bra på det där med blommor och så, men man lär sig efter hand:)
      Detsamma! Kram Emelie

      Radera
  3. Åh jag är också ett STORT fan av sprayfärg, har nog förvandlat åtskilliga skaer här hemma med sprayfärg.
    Vilka underbart vackra gladiolus!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra vita blommor!
    Sprayar gärna med sprayfärg jag oxå!!


    Kram
    Lotta

    SvaraRadera