onsdag 28 augusti 2013

De ommålade loppisfynden.


Godmorgon!

Idag har jag haft sovmorgon.
Sovmorgon till klockan 06.30. 
Det är lyx det;)
Det var nämligen då A's klocka ringde och han steg upp.
Självklart låg jag kvar i sängen och mös lite till,
och njöt av att höra de där välbekanta ljuden;
kaffekokarens muntra puttrande, 
det låga ljudet från Nyhetsmorgon där de säkerligen diskuterar något väldigt viktigt,
skramlandet när han letar efter den där mobiltelefonen som han så ofta glömmer
och tillslut den där "hejdå-pussen".
Underbara små saker som jag verkligen uppskattar,
då han i perioder är iväg och jobbar. 
Är det inte så?
Att man ibland behöver sakna något, för att verkligen uppskatta det? 



Men, för att visa det som jag gick bananas på med sprayfärgen i måndagskväll:






 Det var alltså två stycken, nästan likadana brickor, som jag fyndade för en tjuga.
Den ena ca 15x25 cm och den andra ca 20x30 cm,
och så här såg de ut innan de målades:


 Ursäkta den dåliga mobil-bilden, 
men ni vet, man vill ju bara komma igång med målandet;)



Och så här blev den lilla brickan:







Jag använde en matt svart sprayfärg, som inhandlades på Biltema. 

Men trots sovmorgon, vankas det kvällsjobb sen.
Men först lite tvättning och städning.
Spännande liksom;)


Ha en riktigt bra dag!



1 kommentar:

  1. Så fina brickor du har fyndat!! och nästan gratis ju!! Och så snygga de blev svarta, ser ut som dyra designer brickor, superdupersnyggt!!

    Ha en fin dag!
    Kram Paula

    SvaraRadera