lördag 13 december 2014

Godmorgon lucia, glöggfika & mys.

Godmorgon.

Vinden viner fortfarande runt husknutarna,
men inte riktigt lika argt och intensivt som igår och inatt.
Medan huset fortfarande är tyst och sovande,
passar jag på att ta en kopp chaithé, tända ljus och ha TVn med luciafirandet på i bakgrunden.
 
Jag önskar er en riktigt fin luciadag idag. 

Och ni?
Glöm inte den obligatoriska glöggfikan;)
Här är några bilder jag hittade i kameran,
som jag glömt visa er.















De fina glöggmuggarna hittade jag på loppis för några år sedan
 och gav en guldtia för sex stycken.























Jag var lite optimistisk när jag köpte ett så stort datumljus,
hinner ju faktiskt inte riktigt med, dag för dag;)


Vad ska ni göra idag? Är det luciatåg som gäller?


1 kommentar:

  1. Så vackert du fixar i ditt hem Njuter av allt vacker och även gott du bjuder oss på. Skön lucia på dig !Kram Ingrid

    SvaraRadera