lördag 14 juni 2014

Helg, ommöblering & att inte behöva göra allt själv.

Godmorgon! :)

Det är helg. Vilket innebär ledighet. 
Det är sol. Vilket innebär sommarkänslor.
A har kommit hem och påbörjat sin semester,
så kvällen igår spenderades åt att komponera ihop vigselprogram 
och annat fix inför bröllopet.
Jag vet, förlåt, jag är tjatig.
Men det är ju just planering inför bröllopet som upptar hela ens lediga tid just nu.
Nu blir det dock lättare eftersom A är ledig fram tills dess,
och vet ni?
Jag känner att jag kan släppa mycket av planeringen till honom.
Ni som känner mig, vet hur planeringsgalen jag är,
så jag är förbaskat nöjd med mig själv.
Vi har hela tiden varit noggranna med att inte stressa eller känna press kring bröllopsplaneringen.
Att det ska vara kul och inte något ångestframkallande.
Så vi försöker hålla fast vid det.










Ni som följer mig på Instagram (@inrettivitt) 
kunde imorse se att jag drabbades av ett akut ommöbleringssug;)

Här har ni resultatet. Är inte helt nöjd, då jag egentligen ville ha en byrå i hallen,
men då den var på tok för tung att flytta på själv, fick det bli detta bordet sålänge. 
A har länge påtalat att han vill ha en plats i hallen där man kan lägga av nycklar och annat, 
och vad gör inte jag då?
Jo, om A för en gångs skull önskar något i inredningsväg (dock bortsett från mörkt trä och skinn),
så försöker jag verkligen tillgodose det.
För det mesta gällande inredningen här hemma har jag ju trots allt fria händer;)
Hur det såg ut i hallen innan kan ni se lite grann här, det stod ett skoställ här tidigare.








Nu ska jag snart bege mig in mot stan,
fler blommor behövs beställas, en massa småsaker handlas
 och sen väntar en eftermiddag med en fin vän.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar