onsdag 19 februari 2014

Mitt OS-intresse?

Godkväll allihop!

Kikar in en snabbis bara innan tröttheten vinner över mig.
Förmodligen lär jag ha somnat innan "Mästerkocken" har avslöjat vem som åker ut i kvällens program. 
Men vad gör väl det? :P
Kikar ni på det förresten? Eller är det bara OS som hägrar? ;)
Själv har jag inte sett en enda ynka minut på någon form av sport sedan OS började..
Okej, det gjorde jag visserligen inte innan heller;)
Ja, det är väl egentligen inte klokt.
Men man håller ju sig åtminstone ändå ständigt uppdaterad gällande hur många medaljer svenskarna tar, mestadels med hjälp av facebook-flödet, 
men även genom att kollegorna liksom så där i förbifarten slänger ur sig en uppdatering när man passerar varann i korridoren. 
Och när övriga ägnar lunchrasten åt att att stirra på text-TV 
och beklaga att inte rätt kanal finns tillgänglig,
 nickar jag och ler och anlägger en suuuperintresserad min,
medan jag egentligen hellre mentalt planerar inköpslistan inför veckohandlingen än att egentligen engagera mig.
Sorry, vi kan ju inte vara intresserade av samma sak allihop,
och nope jag är inte intresserad av något sådant. 

Men självklart är jag jätteglad för svenskarnas framgång, 
massa grattis till er, bra jobbat! :D





Buddhalyktor/ZBH, vas/Ikea, fjäder/Lilys & Honey.

















En strutsfjäder har tagit plats i den nya lilla vasen
som jag inte kunde motstå vid senaste besöket på Mr. Kamprads varuhus. 
Den bad om att få följa med hem 
och min motivering till mig själv? 
Jo: "den kostar ju för guds skull bara 12 kr, det kan man ju tappa utan att märka det". ;)
Vännen E, som var med, bara fnissade åt mig och påpekade att jag ju inte måste försvara mig.
Hon köpte en likadan:D


Ha en mysig kväll allihop! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar