onsdag 5 februari 2014

Att fortsätta skapa vårkänslor mitt i vintern.

Med de allra ljuvligaste små pärlhyacinterna 
fortsätter jag försöka skapa vårkänslor inomhus.
Jag väljer att ignorera det faktum att det stod -8 grader på termometern imorse,
att rutorna måste skrapas på bilen 
och att snön som började smälta nu istället frusit och är stenhård.
För. Det börjar gå på rätt håll. 
Till och med jag märker det, 
som åker iväg när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt. 
För igår. Ja, då hann jag skymta solen när jag skyndade från sjukhuset mot tåget.
Okej, visst, det var solnedgången.
Men likväl. Det var solen.








Nu ska jag svara på lite mail och sen är det sängen som gäller.
Imorgon är det sista dagen (denna veckan) som jag behöver ställa klockan på 03:45.
Puuh.
 Sovmorgon du är välkommen;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar