måndag 9 september 2013

En totalomvändning i livet.

God kväll!

Ja. Det är först nu som jag har lyckats få lite tid över
 för att ta tag i och berätta orsaken till min påtagliga frånvaro här inne.
Jo. Ett av mina stora mål har sedan länge varit att bli narkossjuksköterska.
Som vissa av er vet, fick jag tidigare i sommar ett antagningsbesked
 som meddelade att jag inte hade kommit in på den utbildningen. 
I tisdags, för sex dagar sedan, ringde programansvarige för narkossjuksköterskeutbildningen vid Lunds Universitet till mig och erbjöd mig en reservplats, 
då det var några som inte dykt upp på uppropet.
Och oh my!
Självklart tackade jag JA (med många tillhörande utropstecken!)
och sprang resten av dagen runt som en överlycklig stollig tok.

Även om det har varit massa delade känslor,
sedan denna plötsliga, och faktiskt ganska stora förändring,
så är jag fortfarande så oerhört tacksam att jag fick en sådan chans.
 Även om jag helt klart kommer till att sakna några av världens härligaste kollegor,
sakna det faktum att man är "ledig" när man kommer hem från jobbet,
sakna lugnet hemma i vårt lilla huset på landet de dagar som jag på grund av studierna behöver vara i Skåne istället för Blekinge,
och, inte att förglömma, så kommer jag sakna underbara A 
och alla vänner som jag (under en period) nu inte riktigt kommer till att hinna träffa lika mycket som jag så gärna hade velat.



Ljuslyktor/Fröjd af Sverige, skål/Rif design, Mairo.


Studierna är på heltid, 20 mil ifrån där vi bor, 
och kännetecknas av en väldigt tuff och krävande utbildning.
Jag kommer till att fortsätta kika in här i mån av tid. 
För det är mitt absolut största intresse.
Att fixa, flytta om saker, måla, pyssla, styla
och självklart fotografera.
Så jag kommer till att fortsätta med det.
Men jag kommer i första hand till att tänka på mig själv.
På att jag ska må bra. 
För det ska inte känns som en press att kika in här till er.
Det ska fortsätta vara kul.

Därför ber jag om överseende med att inläggen kanske duggar lika tätt som förut.
Men jag glömmer er inte.

Så vi ses snart igen! 
Tänkte bland annat visa lite bilder från ett väldigt fint bröllop som vi var på i lördags;)


Ta hand om er!


 

3 kommentarer:

  1. Ja men vad kul för dig!
    Lycka till!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. GRATTIS detta var roligt att läsa ! Hoppas att du kan bli en lika underbar narkos sköterska ,som hon jag fick turen att vara med under min senaste op .Jag är salig ännu idag 1 ½ månad efter . Har blivit sövd ca 12 gånger , men detta var en upplevelse ut över det vanliga. Tror att du också blir en sådan. Satsa på din utbildning medan du är ung .
    Ska bli kul att följa dig .Hur lång är utbildningen ??
    Stort lycka till Emelie!
    Kram Ingrid Ericsson

    SvaraRadera
  3. Hej Emelie!

    Å stort grattis!
    Så himla kul och spännande!:)

    Jag är ju i en liknande situation, jag pluggar ju inte på heltid, men jobbar heltid och pluggar 25 procent:) Så det här med att inte hinna med/prioritera bort bloggen känner jag igen:) För min del känns det tråkigt för jag gillar verkligen att fota, fixa och blogga men man kan inte hinna med allt och som du skriver så får man tänka på sig själv så att man mår bra:)
    Lycka till med pluggandet!
    Jag kikar in här lite då och då ändå:)

    Kram på dig

    SvaraRadera