söndag 1 september 2013

Jag liksom bara "råkade" möblera om deras gästrum..


God kväll på er!

Har ni haft en bra helg? 
Det har vi:)
Skånebesök har ju stått på agendan,
och vi har haft det supermysigt, 
med födelsedagsfirande, tårtätande och allmänt "ikapp-pratande"
om vad som hänt sedan sist:)
Sov över hos päronen inatt,
och vaknade imorse och kände ett akut behov att möblera om (!).
Känner inte ni också så ibland?
Jag gör det ganska ofta iaf;)


Tyvärr var jag för ivrig för att tänka på att ta före-bilder,
så ja, ni får helt enkelt hålla till godo med dessa:







 
Sänggaveln har mina föräldrar gjort av fyra stycken köksluckor:)

Alla ni som läser här och även känner min mamma,
vet att hon är ganska smågalen i inredning hon med,
så det gjorde ju ommöbleringen enklare för mig;)
Jag flyttade om sängen så att den numera står mitt i rummet 
(den stod tidigare upptryckt mot en vägg och helt fel ur feng shui-synpunkt),
flyttade fåtöljen till det andra hörnet,
satte läderkistan nere vid fotändan av sängen 
och adderade tre stycken beiga "blickfång" i rummet
(de beiga detaljerna hittade jag i mammas ganska stora förråd av inredningssaker 
som inte får plats att stå framme).

Trots att jag, som ni alla vet, älskar vitt,
vill jag även betona vikten av accentfärg.
Det kan vara i princip vilken färg som helst, 
men i detta fallet
 blev det beige då jag tycker det skulle vara ett inbjudande och ljust, 
men ändå varmt och harmoniskt, rum. 




 Den ursnygga fåtöljen har mamsen fyndat på loppis och sen målat svart.








 Och gällande accentfärger, tänk på att för allt i världen inte gå helt crazy och matcha allt febrilt.
Satsa istället på tre stycken blickfång i den aktuella nyansen, 
så att det inte blir allt för "plottrigt".


 Så det var lite gästrum det;)


Nu är ska vi ta och göra oss varsin varm macka och sen är det filmmys,
som uppladdning inför nästa vecka:)




 

3 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen, fortsatte själv idag pga ruskväder, kram

    SvaraRadera
  2. Hihi visst har man känt så!!
    Har gjort det hos svärfar och även hos mamma o pappa!
    Ser ut att blivit superbra!

    Ha det fint!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Vilken härlig blogg du har, jättefin!

    SvaraRadera