lördag 29 juni 2013

Flädersaftskokning.

Godmorgon allihop!

Den härliga veckodagen lördag är nu äntligen här!
Idag blev det sovmorgon, och efter lite go´frukost bär det av ut i trädgården 
för att påbörja själva stommen till altanen 
samt några (läs asmånga) vändor med skottkärran 
för att fylla upp all jord som saknas bakom muren..
Träningsvärk, jag välkomnar dig redan nu;)

I veckan kom söta E över,
och då vi har ett riktigt stort och ståtligt fläderblomsträd här i trädgården, 
så plockade vi några av dessa blomster och kokade saft:)
Än är den inte helt klar, då den skall stå kallt något dygn till,
men det doftar redan underbart:)




Den söta lilla trådkorgen, som numera innehåller en vas med en kvist murgröna, inhandlades i Kristianopel.






Vi gjorde dubbel sats, 
och använde alltså betydligt fler citroner än bara två,
 men E var så snabb 
att skala och skära upp de andra, 
så jag hann bara med att fota dessa;)


Men nu måsta jag kila!


Vad ska ni göra idag? Berätta gärna:)



4 kommentarer:

  1. Hej Emelie!

    Kul att hitta hit med till din fina blogg!
    Hoppas det gått bra med altanbygget!;)
    Idag har jag städat och fått besök av en gammal vän och hennes barn:)

    Ha det gott!

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofi!
      Vad roligt! Jag tyckte att det var lika kul när jag hittade till din fina blogg:) Jodå, altanen tar sig, sakta men säkert.. ;)
      Trevligt! :)
      Kram, Emelie

      Radera
  2. Hej!

    Vilken härlig blogg och vackert hem!!

    Igår tvättade jag och började packa. Semester-dags :)
    Sen var vi på ett kalas.

    Hit kommer jag igen!

    Ha en fin söndag! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Tack så hemskt mycket! :) Vad härligt med semester, själv får jag vänta två veckor till..
      Vad kul! Du är så välkommen så! :D
      Kram, Emelie

      Radera