söndag 30 juni 2013

Ändrat om, igen;)

Jag förstår inte hur det går till det här?
Hur helgen kan gå så fruktansvärt fort? :S
Redan söndag eftermiddag liksom.
Igår höll vi på så mkt det bara gick utomhus med altanbygget,
men hindrades fram mot kvällen av regn.
Idag har det regnat konstant sedan vi gick upp imorse,
och vet ni? Det är ganska skönt egentligen;)
Min rygg är öm som bara den sen igår ändå,
så kroppen jublar av att slippa hålla på likadant idag som igår.
Därför har jag passat på och målat lite inomhus, hällt upp all flädersaft på flaskor, 
planterat om blommorna,
och (något av det roligaste) flyttat omkring på saker:)
Har slutligen landat i köket och gjort en stor "kanelbullar-smet" som står och jäser.


På matbordet:







Stråhatt/loppis.




Ljuslykta/Bo Olsson, kruka/Floriosa, Kosta, glaskupa/gåva från mamsen, ljuslyktor/tine k, Alvas hus.




Den här söta glaskupan fick jag av mamsen vid senaste Skånebesöket, 
dock hade den då en massa gröna fåglar 
ditsatta på glaset. 
Vilket jag inte riktigt blev ett fan av..
Men med hjälp av lite stålull och riktigt varmt vatten,
lossnade de:)
Riktigt fin blev den! Tack mamma!
(Jag hade aldrig gjort det om jag inte visste att mamma hittat den på superrea för 30 kr).

Försökte även få till lite mer sommarkänsla 
med hjälp av några snäckor.

Nej, nu måste jag återgå till bakningen här!

Ha en trevlig söndags kväll:)


1 kommentar:

  1. Lilla vän, hur mycket ork har du ?????
    Har du prövat att göra fläderbloms gelée. Jättegott som Tina säger !
    Regnet det bara öser ner.....
    Skönt att vara inne !
    När kommer sommaren den sköna ?

    SvaraRadera