torsdag 7 augusti 2014

Att visa er bilder från bröllopet. -Del 1.

Hej på er!

Solen skiner och det har varit en härlig sommardag,
skönt med 25 grader jämfört med de 35 grader vi hade på Sicilien förra veckan:)

Jag lovade ju att återkomma med fler bilder från vår bröllopsdag,
så vi kör en bildkavalkad.
Av respekt för gästerna så kommer bilderna som jag lägger ut i princip enbart vara på mig och A
samt dekorationer och så vidare.
Men lugn, kära gäster som läser det här,
vi kommer till att lägga upp alla bilder på någon form av "sluten" mapp där ni alla får ta del av dem.














Vi inleder med lite dukningsinspo,
blommorna i vaserna på bordet är samma sorter som återfanns i min brudbukett
och sen var vi frikostiga med murgröna.
Servettringarna som ni ser nedan, har jag gjort själv.
A beställde hem 50 stycken så kallade "mynt" med "E & A" ingraverat 
samt datumet för den stora dagen, 
därefter lindade jag sidenband runt ståltråd som formats till en ring 
och slutligen knöts myntet fast.
Personliga, om inte annat, och ett litet minne för gästerna att ta med sig hem:)








Och så lite bilder på när vi klädde och gjorde oss iordning..







 Bästa T gjorde min frisyr, där både en hel del löshår och murgröna gick åt;)





Min fina man A i djup koncentration.. :)






Och, ehum, det gjorde lite ont att fästa slöjan;)






Själva vigseln ägde rum i parken på ön.
Som alltid när man skall vara utomhus, så gnagde oron att regnet skulle börja ösa ner..
Men vi inledde med några droppar precis innan ceremonin skulle börja,
och sen sprack det upp och var fint väder resten av dagen.
Och regndroppar i brudbuketten skall tydligen vara ett tecken
på att man kommer till att få ett långt och lyckligt äktenskap, så varför klaga? ;)




Vi hade kikat ut en plats och fick hjälp med att placera ut stolarna.
Två meter spetstyg knöts fast om varje stol för att få en lite mer elegantare känsla.











På de yttre stolarna knöts det, med hjälp av ståltråd, fast små glasvaser 
som jag hade fyndat på loppis.
I dessa placerades sedan kvistrosor och murgröna.








På varje stol placerades sedan ett vigselprogram och ett knyte med torkad lavendel ut,
vilket hölls på plats av en vit sten. 
 Jag gillade tanken att använda torkad lavendel,
mycket för att undvika ris som bland annat är skadligt för fåglarna,
men man bör tänka på att det bör torka i minst en månad innan det är möjligt att (på ett smidigt sätt) få av blommorna från sina stjälkar.



 

Alla bilder tagna av: Håkan E.






Jag tror vi sätter punkt här för idag,
så blir det fortsättning följer;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar