torsdag 19 december 2013

Istället för ett traditionellt hus.


Jag har gjort ett pepparkakshus en gång i mitt liv.
Det blev jättefult och jag brände sönder samtliga av handens fingertoppar.
Jag kommer säkert någon gång framöver göra ett nytt försök,
men funderar då starkt på de där färdiga "hus-satserna" som finns att köpa 
och en limpistol.
Men i år. Nja. Tidsbrist. Hepp.
Har inte ens bakat egna pepparkakor de senaste åren, 
jag menar, de man köper är ju godare än mina egna, så varför lägga tid på det då? :)

Färdiga pepparkakor, vit kristyr och silverkulor sprider också väldoft 
samtidigt som de är fina att se på.





Så ikväll och imorgon kör jag plugg tills det rycker ur öronen,
för trots att det inte blir något jullov, 
så vill man ju ha det mesta möjliga klart inför juldagarna ändå. 
Men ikväll gör jag en liten paus och tittar på Jul med Ernst, 
tillsammans med en fin vän som kommer över på fika:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar