lördag 21 december 2013

DIY -pappersgran.

Hej på er!

Har ni julpyntat mkt? 
Jag har gjort det lite sådär lagom, 
med mestadels vitt, lite rött och så växter 
i form av hyacinter, amarylisar, någon rumsgran och en mini-en.
 När man har så mycket vitt i inredningen som jag har, 
tycker jag det blir extra viktigt att tänka på att använda växter, naturmaterial och en och annan pläd eller ett fårskinn för att ändå få in värme i inredningen.

Jag menar, tänk på hur bilden nedan hade sett ut, utan hyacinten? 







Sådana här pappersgranar har vi sett många av på Instagram-flödet, 
den ena mer avancerad än den andra. 
Min? Den absolut enklaste sorten;)
Klippte ut tre likadana granar ur ett vitt lite tjockare papper,
sydde ihop dem i mitten med symaskinen inställd på raksöm
och sen är det bara till att "fälla ut" dem och så har du din alldeles egna pappersgran.
Vem har sagt att nytt julpynt behöver vara dyrt? ;)

Igår fick vi finaste övernattningsgästerna i form av A's syster och man
och idag bär det av mot stan för fika med en vän,
underbara helg:)


1 kommentar:

  1. God jul på dig du pyntade tjej.Blir alltid så fint och mysigt. Så gjorde man när barnen var små ...men nu har vi nästan inget julpynt. Stakar /stjärnor, blommor ljus av olika sorter. Bla dom med AAA batterier i , väldigt fina. Köpta på Olzons bazar i Ystad .99:- för 3 olika höjder riktpris 149:- Skönt att inte tänka på att ljus kan ta fyr.Krans på dörren , sen är det inte mera i år. God Jul Ingrid

    SvaraRadera