lördag 5 oktober 2013

Morgonstund har guld i mun.

Godmorgon!

När A's klocka ringde 05:30 imorse,
drog jag täcket tätare om mig och njöt av sovmorgonen som låg framför mig. 
Ända tills det slog mig att jag ju hade lämnat bilen helt tom på bensin.
Suck. Det dåliga samvetet drev mig att lämna värmen under täcket 
och gå upp och mumla fram till A att jag kunde ta och köra iväg
 och tanka bilen innan han skulle iväg. 
Gullig som han är den där mannen, bara pussade han på mig och sa till mig att gå och lägga mig igen, 
men att jag, nu när jag ändå var uppe, 
kunde ju kolla in den vackra soluppgången. 
Och när jag såg den. 
Alla spår av trötthet försvann och jag rusade snabbt in och drog på mig kläderna som låg närmast till hands och fick i farten med mig kamera och stativ.
Så. Vad gör man inte klockan sex en lördags morgon, 
när det är så vackert ute att det nästan gör ont.






























Note to myself: ta handskar nästa gång.
För fy tusan vad kallt det var om händerna..
Precis när jag sedan hade börjat förlora känseln i fingertopparna, 
vände jag mig om och upptäckte till min förtjusning en hel regnbåge
(ni vet sådär när man typ ser vart den börjar och slutar)!
Hade tyvärr fel objektiv, så kunde inte fånga hela på bild, 
men ändå.






Underbar morgon alltså. 


 

1 kommentar: