måndag 19 augusti 2013

Vår "gäststuga".


Det som vi idag kallar för vår gäststuga, 
är ett före detta förråd, 
som vi förra sommaren isolerade, drog in el, byggde upp väggar och tak, 
satte igen kattluckan på dörren, renoverade fönstret,
målade och la golv.
Jag stod för fixandet av fönstret (vilket var i väldigt dåligt skick när jag började) 
och spacklande, slipning och målande,
medan A stod för resten, det vill säga byggandet och allt annat.


Så här såg det ut när A redan hade kommit en bit på vägen:




Så här ser det ut idag:




 Det är denna utsikten gästerna vaknar upp till (bild tagen genom fönstret):




Påslakan &örngott/Ikea, randiga kuddar/Sytt själv med tyg från Karlskrona Möbler.





Egentillverkat flaggspel:)
Ett litet test på 4 meter,
jag har nämligen en tanke om att vi ska ha sådana här som dekoration
på vårt framtida bröllop,
och då behövs det ju sys åtskilliga meter till..
Men visst är det fint?



Kudde/glömt ifrån vilken affär, kudde/Lexington NK Sthlm














Det var lite inredningsinspiration i marin tappning,
från rummet där våra övernattningsgäster sover:)
Nu: gräsklippning!


Ha en fin måndagskväll allihop:)

4 kommentarer:

  1. Å så mycket härlig inspiration!
    Så fint ni har gjort! Otroligt va mycket jobb nu lagt Ner. Jag blir så imponerad (och lite avis) av folk som renoverar och håller på:)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemkt Sofi! :D Puuh, ja ibland så känns det som att det enda man göra är att jobba, renoverar och så renoverar lite till:P men det är så bara värt det när det är klart och man kan njuta av slutresultatet:) Tack för dina snälla ord!
      Detsamma, kram Emelie

      Radera
  2. Vilket underbart fint gästrum!
    Hur har du gjort vimplarna?

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla Lotta! :D Jag klippte ut trekanter ur tyg som jag hade över här hemma och sen sydde fast dem på ett vitt bomullsband jag köpte hos Panduro. Jag struntade i att sy kanterna på trekanterna, utan tyckte att det inte gör ngt om det fransar sig lite:P
      Detsamma, kram Emelie

      Radera