söndag 18 augusti 2013

Helgen:)

Hej på er!

Har ni haft en bra helg? 
Det har sannerligen vi haft, 
har haft det otroligt mysigt med gulligaste vännerna från Skåne 
(så passar på att säga tack för senast T & D!)
Helgen har förutom gott sällskap innefattat
tonvis med god mat och dryck,
studiebesök på A's arbetsplats, lunch på finfina italienska restaurangen i stan,
lite shopping, skogspromenader, grillning, 
håruppsättning 
och så det obligatoriska pratandet 
(så till den grad att jag fick koka en kopp thé nu precis i hopp om att den värmande drycken ska mildra värken i stämbanden. En värk som enbart känns bra, då den har sitt ursprung i något så bra som vänner som pratar ikapp om allt som hänt sedan sist.
Ovärderliga vänner de där två.)





 Photo by A 
- kamerainställningar by me;)


Så här fin blev jag i håret idag:)
Hon är duktig med hår, den där T, 
och tur har jag som har fått henne att lova att fixa mitt hår inför vårt bröllop,
 som, om allt går vägen, kanske blir till nästa sommar;)






Alla som känner mig, vet att jag har några "säkra" favoriter 
bland desserter som jag brukar göra:
frozen cheescake (kolla här), kolakladdkaka och pannacotta i olika variationer (kolla här).
I fredags hade jag gjort pannacotta (den "vanliga" varianten med grädde och vaniljstång),
men "piffat" till den,
 genom att när den skulle kylas, istället ställde den lite snett i kylskåpet.
Tycker personligen att det passar väldigt bra med mixade jordgubbar (utan socker) till,
och då syns det lite mer att det är "snett".
En idé jag knyckt från mamma, tack! :D



Nu ska här käkas och sedan ska vi slå oss ner i soffan och ladda upp inför kommande vecka,
tillsammans med en filt, lite choklad och en film:)

Ha en trevlig kväll! 


♥  

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg du haft!

    Här har det fyndats skåp från Blocket, målning av det & idag har vi besökt Formex!

    Ha det fint!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter som en mycket bra helg det med Lotta! Formex hade jag väldigt väldigt gärna besökt! Men har ganska långt till Sthlm tyvärr..
      Ha det bra du med! Kram Emelie

      Radera
  2. Låter som du haft en jättebra och mysig helg!
    Galet fin du är i håret! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Jenny! :)
      Kram Emelie

      Radera
  3. Vilken fin frisyr och inspirerande dessert. Båda kommer nog att provas av mig inom kort!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt! :) det låter bra det! ;)
      Tack detsamma, kram Emelie

      Radera
  4. Tycker att A tar mycket bra bilder!

    SvaraRadera