tisdag 13 augusti 2013

Ett provisoriskt utekök.

Det är precis vad jag lovade att visa er, men glömde ju helt bort det igår,
därför kommer det här.
Jag vill verkligen ha ett utekök, jag menar vem vill inte ha det?! :)
Och vi har en gammal rund diskho över (sen vi renoverade tvättstugan) 
och lite annat som jag ser framför mig 
har god potential att kunna fogas samman till mitt drömutekök..
Men nejnej, A tycker att det räcker för i år med projekt..
Hrrmmpf, tror ni att jag tycker det?. ;)

Jag gjorde så här i alla fall, 
att jag tvättade av och släpade upp det som jag har haft som planteringsbänk;
nämligen en målad engångslastpall och två benbockar (Lerberg heter just dessa) från Ikea, 
tillsatte lite prylar som jag hade över och så vips fick vi en avlastningsyta vid grillen.
Som A faktiskt tycker är bra! ;)

Så ja, det får väl vara så här ett tag nu. 


 Och nej, vi vattnar inte vår enormt stora gräsmatta, därav den brunsjaskiga bakgrunden;)


Och det behövs ju inte så mycket egentligen, 
lite färska kryddor, en nonchalant vikt handduk, några grytlappar eller en grillvante, en gammal sockerlåda jag bara var tvungen att köpa på loppis trots att jag redan hade en 
(lyckades ju pruta ner priset till ynka 140 kr) och en gammal flaska jag "fyndade" i svärfars lada och som kmr från byn A är uppvuxen i.
Och voilá! 
En provisorisk uteköksbänk. Typ;)
Och visst ser det nästan lite sådär mysigt inbjudande ut 
till att stå där och skära grönsaker till en sallad eller grillspett? ;)















Gällande "magsjuke-fronten" så mår jag något bättre idag,
men inte så pass att det går att äta så bra än,
men sakta men säkert går det ändå framåt.


Vad gör ni ikväll? :)


6 kommentarer:

  1. Blir inte a trött på dina idéer ? Men allt ska ju in ....ifall det bli regn .....jobbigt !
    Har precis ätit varma mackor med ost och vitt vin. Tisdag och innohep sprutor.....ja, ja !
    Håller på med dom första 10 och därefter 20 till. Skulle jag vänta att ta lite vin ??
    Livet är här och nu !
    NU kom min butler med en glass. Hur ska jag se ut, när jag lämnar rullstolen omk den 5 nov ?
    Vi tar det då....Trevlig kväll , Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är van:) Jag plockar bara in handduken och grytlapparna, det andra står ute, även om det regnar, funkar bra. Okej!
      Detsamma, kram Emelie

      Radera
  2. Åh vad fiffigt!
    Önskar mig också ett utekök, mest för att det är fint att se på, för jag gillar ju inte att laga mat hihi.

    Underbar trälåda!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hihi, ja så kan det vara:D
      Tack, kram Emelie

      Radera
  3. Hej!

    Ja men det där blev väl perfekt!
    Vill också ha ett utrök men har inte plats (just nu i varje fall) för ett. Däremot tänkte jag köpa någon typ av planteringsbänk att ha som avlastningsyta. Då kan man både ha fina blommor på och använda det att ställa mat på när man har gäster, plantera kan man göra någon annanstans;);)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det låter väl som en jättebra idé! Det tror jag hade blivit kanon:) Såg på Cheapy eller Jem&Fix att de hade hyfsat billiga snygga planteringsbänkar, det kanske hade varit ngt? ;)
      Detsamma! Kram Emelie

      Radera