torsdag 18 juli 2013

Planterat vid trädäcket.


Hej på er!

Idag har hela dagen spenderats med fina E på den riktigt mysiga ön Öland!
En riktig sommarpärla:)
En massa besök i små söta butiker, men även solande och badande har vi klarat av
(var ju för guds skull 31 grader varmt! :S)
Tyvärr så hade jag nog värmeslag eller ngt och fotade knappt något alls idag (!) 
så istället får ni se lite vad jag och mamsen pysslade med igår när hon var här:





















Och ja, det är alltså helt enkelt en gammal oljetunna som A hjälpt mig skära isönder,
som jag sedan målat och grävt ner och planterat i. 






Och så här såg det ut den helgen då T & D var på besök 
och jag och T började gräva upp gräset:




Lite skillnad;)
Säg bara inte att kantstenen inte är rak eller ngt annat dumt, 
för jag har minsann svettats och lagt ner mycket muskelkraft på den 
OCH marken är inte plan, så man får liksom följa med så att det blir i höjd med gräsmattan.
Typ.
(A har varit iväg ett tag och ja, kvinnor kan, eller vad?) :D


Ha nu en fin kväll, här ska det ut och vattnas! :)




6 kommentarer:

  1. Det klarade vi bra i värmen, men glöm nu inte att du har semester! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Åh det blir otroligt fint!
    Bra jobbat!

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket Lotta! :) Kram, Emelie

      Radera
  3. Hej!

    Men så bra det blev!
    Ni är ju proffs du och din mamma!:)
    Det där med tunnan var ju en fiffig idé!

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket rara Sofi! :) Tack! Kram Emelie

      Radera