tisdag 16 juli 2013

Att ha sett Gyllene Tider.


Ursäkta tystnaden här, men det har varit fullt upp de senaste dagarna vet ni.
Semester = fullt upp. ;)
Igår kväll var det dags för min "födelsedagspresent" att äga rum alltså.

Hur ska man beskriva det? Ehum. 
S j ä l v k l a r t var det jättebra:)
Jag menar man är ju liksom uppvuxen med deras låtar.
Kommer ihåg året då Gessle var på turné, förmodligen säkert tio år sedan,
och familjen var på semester och hamnar av en slump i samma stad som han ska spela den kvällen.
Jag surade ett ganska bra tag över varför i hela världen vi inte hade biljetter dit. 
Sedan dess lyssnar jag fortfarande då och då på hans och Gyllene tiders låtar,
även om musiksmaken självklart förändrats, 
så är det något visst med dessa låtar som är lika mycket sommar för mig 
som det är att ligga på stranden och sola.
Andra saker har ju dock förändras lite grann, 
 personligen tycker jag till exempel inte att
 den där Gessle är sådär överdrivet snygg längre (förlåt, men de där 54 åren börjar sätta sina spår)
eller att svart nagellack är inne (kanske framförallt inte på män som är 50+).


Intressant var även den härliga blandningen av människor i alla åldrar,
hur många konserter drar allt ifrån mormor 60+, till lilltjejejen på 10 år?
Varav båda kan låttexterna?












Och nej, bilderna blev inte speciellt bra tyvärr.
Försöker mig därför på att lägga till en video här också, så får vi se hur det funkar:





Och visst var det häftigt när de drar igång "Sommartider" 
och Ronneby Brunnspark nästan börjar vibrerar av den "dans-hopp-kavalkad" som utbryter,
nästan (men bara nästan) med snudd på likhet till "Summerburst-festen" tidigare i sommar, 
minus lika hög promillehalt och den enorma trängseln.


Bra födelsedagspresent det där. 
;)


Vad ska ni göra idag?
Här ska jag ut och fixa i trädgården och sen ikväll blir det finbesök av mamsen! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar