torsdag 6 juni 2013

Köket.


Goddagens! :)

Visar lite bilder från vår köksbänk idag.
Jag tycker det är viktigt att man inte har för mycket saker framme
(även om dessa saker är väldigt fina),
då detta ger en rörig känsla.
Bredvid spisen har jag ändå sådana saker som vi använder ganska mycket
(en ständigt påfylld burk med pasta, olivoljor, matlagningsvin, vinäger och den absoluta måste-kryddan basilika),
men för att inte bara rada upp allt detta i ett hörn,
har jag istället satt dem i den här fina lådan.
Då blir det ger ett mer samlat och lugnare intryck.




 Låda/House doctor, Happy Homes.







En annan sak som förhöjer känslan av lugn i köket, 
är att absolut plocka undan fula diskborstar, diskmedelsflaskor 
eller andra sådana där praktiska saker som man lätt låter stå framme vid vasken.
Jag har sträckt mig till att ha diskmedlet i en hyfsat snygg och diskret pump.
Och varför inte nypa av några blomkvistar från trädgården och ta in i en liten vas?
Diskandet blir iallafall lite roligare;)


Snart: iväg på roligheter;)
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar