tisdag 4 juni 2013

Vardagsdukning.


God kväll!

Oh, herregud säger jag bara!
Vi har påbörjat projekt "trädäck"
och detta i form av utgrävning till stenmur, plintar och allmän utjämning
(vi har väldiga nivåskillnader i trädgården, 
och behöver därför en stenmur för att få en jämn yta att bygga på).
En minigrävare hyrdes igår kväll och det var bara möjligt att ha den i 24 timmar.
Så. Vi höll på tills det blev mörkt igår, och imorse var vi uppe i princip när solen gick upp och fortsatte.
Gräva ut, lasta detta på släpet, köra iväg släpet bit och lasta av (mestadels för hand).
Från halv sju på morgonen och fram till halv fem i eftermiddag har dock Anton slitit själv,
eftersom jag jobbat.
Men huuuu! Nu känns det i de flesta muskler kan jag lova..

Men det blir bra tillslut, även om det känns väldigt långt borta just nu..
Lovar att hålla er uppdaterade med bilder, om inte annat så på Instagram;)

 I söndags hade vi några vänner över på lite grillning,
gjorde absolut inte någon avancerad dukning,
men med en snygg servettvikning och lite blommor kommer man rätt långt;)










Denna servettvikning lärde jag mig av en supertrevlig servitör 
på restaurangen som blev ett av våra absoluta favvoställen under senaste resan till Spain.
Tackar ödmjukast för det, och ja, den ser elegantare ut om man använder tygservetter:)








Ha en härlig kväll:)
 Idag blir det sängen tidigt för vår del..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar