onsdag 20 februari 2013

Varför all denna snö?


God morgon allihop!


Alltså, det här är faktiskt inte kul längre.
Nog för att jag verkligen kan uppskatta att dra på mig mina raggsockor,
krypa upp i schäslongen framför den värmande kaminen 
och titta ut på fallande små luddiga vita flingor.

Men alltså. Kom igen!!
Nu har det helt plötsligt kommit supermycket snö,
så nu fick vi (läs A) snällt pulsa ner till förrådet för att plocka fram snöskyfflarna.
 Optimist som jag är, så varenda gång det har blivit tö, 
så har jag släpat bort och stuvat undan snöredskapen och verkligen hoppats 
att de inte ska behöva komma fram något mer de närmaste månaderna..

Men icke, istället skottar vi bort tung blötsnö, 
kör 30 minuter tidigare till jobbet,
och jag drar på mina följeslagare; raggsockorna.

Hur har ni det? 





Men, vi gör det bästa av situationen 
och igår tyckte A att det var dags för lite vardagslyx.
Vilket innebar god mat (innehållande en massa chili) 
och öppnande av en lite mindre flaska Chablis;)
Det ni, så gör vi en helt vanlig tisdag.
 







Ha en bra dag!


Kram,
Em

1 kommentar:

  1. Ja, samma fråga ställer vi, varför mer av det vita guldet?..men man får göra det bästa av situationen...som ni gör! Livskvalitet!

    SvaraRadera