måndag 5 oktober 2015

Tips när du inte vet vad du ska köpa i present. -Godisbukett.



God måndagskväll allihop!

Här tipsar jag idag om det där supersvåra när man inte vet vad man skall köpa i present till någon.
För visst har vi väl alla befunnit oss i den situationen?
Likadant om man vill ge personen i fråga pengar, 
men inte bara vill lägga dem i ett kuvert.
Här kommer tips på hur man kan "piffa till" detta lite:)




En  peng- & godisbukett.












 Jag tyckte det var fräschast att linda in pengarna i cellofan 
innan jag tillsatte dem till godispinnarna.
Pinnarna jag använde är vanliga grillpinnar som stod stabilt efter att jag stack ner dem i jordnötter.








Godisburk.
Man kan ju också göra en liknande färgmatchande variant fast i en burk,
här nedan ser ni den som min kusin fick på sin studentdag tidigare i år.
Tanken var att han skulle ha den hängande om halsen,
men ja, den var lite för tung för det;)














Lakritsblomma i kruka
är en annan variant där man även kunde ha vikt pengar och klistrat fast.
Här nedan använde jag mig enbart av lakrits som jag band upp på en rund blomspaljé. 
Självklart kan man använda vilken sorts godispåsar som helst,
personligen tycker jag att det ser bäst ut om de "färgmatchar"
och i detta fallet var mottagarens favoritgodis just lakrits.








Så här var några tips på hur man kan göra det lite "piffigare" när man t.ex skall ge bort pengar.
Den enda "nackdelen" med detta pyssel är att folk runtomkring 
tittar lite konstigt på dig när du står och noggrant plockar lösviktsgodis i samma färgskala..
Men ja, den känner jag att jag kan bjuda på;)



Nu: pyssel i form av lite målande,
ja och vad som skall få en ny färg, det får ni se så småningom;)

Trevlig kväll:D


♥  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar