torsdag 1 oktober 2015

Blöjtårta, blöjbakelser & "bebiscookies".



Hej på er allihop!


Tänkte idag tipsa om några roliga gåvor till exempelvis 
babyshowern, dopet eller uppvaktning av den nyfödda:)

När några vänner fick barn för en månad sen, 
fick jag äntligen en ursäkt att prova på att göra en blöjtårta för första gången.
Just denna valde jag faktiskt att göra (fick en magkänsla att nu är det snart dags)
dagen innan deras lille kille föddes.















 Stjärnorna klippte jag ut ur en bit kartong, målade med silverfärg 
och fäste i det gråa "nätet" med knappnålar.







När man skall fira någons födelse tycker jag att man kan ta i lite extra och därför gjorde jag en sats av mina favoritcookiesar (se receptet här) och använde en pepparkaksform och tryckte ut små "gubbar".
Dessa dekorerade jag sen med blå glasyr och strössel.
Mannen tyckte inte det såg ut som små pojkbebisar (vilket var mitt syfte),
utan mer som några läskiga spökfångar.. Ehum..








För några veckor sedan blev jag även inbjuden till en babyshower 
till en vän som väntar en liten pojke.
Jag köpte en söt liten body till henne,
men tyckte att det blev himla tråkigt om jag bara skulle slå in den och ge. 
Därför köpte jag några blöjor och formade till dem i glassformar 
som jag sedan dekorerade med sugrör och några så kallade "muffinsprydnader".


















Hoppas ni fick lite inspiration:)
Här blir det strax en tur till affären för att bunkra upp med mat inför helgen.

Önskar er en trevlig kväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar