onsdag 11 februari 2015

Ljus, tulpansort & lill-lördagbegreppet.


Kikar bara in till er här en snabbis denna lill-lördagskväll:)
Visst är det ljuvligt att känna hur ljuset har återvänt till våra nordliga breddgrader?
Idag när jag gick ut från jobbet kl 16:48 var det fortfarande ljust ute! ( #hallelujamoment ).
 
Sitter nu här hemma och väntar på att tevattnet skall koka upp
och filosoferar kring just det här med "lill-lördag".
Vem sjutton kom på att onsdagar skulle kallas för lill-lördag?
Hur jag än vrider och vänder på det, får jag banne mig inte ihop det.
Någon av er som vet? ;)

I skrivande stund har jag den ljuvliga buketten som vi fick i lördags i blickfånget, 
och ta mig tusan om inte fräscha snittblommor piggar upp;)
Just denna ljuvliga tulpansort, som jag inte har en aning om vad de kallas,
är himla fina:)












 








Trevlig kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar