lördag 12 oktober 2013

Inställt fredagsmys and a touch of purple.

Det här inlägget påbörjades igår eftermiddag, 
men blev inte postat eftersom jag upptäckte att var 23 grader inuti vårt kylskåp.
Så när jag egentligen bara skulle checka av innehållet i kylen,
för att kunna åka iväg och handla det som behövdes till en fredagsmysmiddag,
blev det istället till att kasta allt innehåll,
ta mått på kylskåpet och när A kom hem, åka iväg och leta efter ett passande kylskåp.
Till saken hör att vi har lite "specialmått" på vår kyl och frys,
eftersom vi har ett litet snedtak som de är inbyggda under.
Det var alltså inte det lättaste. 
Men efter många vändor till olika vitvaruhus,
så lyckades vid på sista stället hitta både en kyl och en frys 
med rätt mått som de t.o.m hade på lager!
Så det blev en vända med släp fram och tillbaka, inkoppling av kylen, lite storhandling på Maxi för att fylla på med basvarorna som tidigare blivit förstörda
och sen klockan tio stupade vi i säng, 
men med ett fungerande kylskåp som höll den delikata temperaturen 5 grader. 
Nu har vi dock lyckats krångla in det gamla kylskåpet i vår ofantligt stora bil (en renault clio), och nej bakluckan går inte att stänga, men Återvinningscentralen ligger nära, så det funkar. 
Så nu ska jag köra iväg med det, medan A är iväg och fiskar.

 Men visar att jag har adderat lite lila i hallen,
vill ju som jag nämnt tidigare, få in lite mer värme i inredningen nu i hösttider.
Vad tycks? :)








Ljuslykta & kudde/Eightmood, uggla/Bo Olsson, ram/Ikea.








Jaha, och vad gör man då om man köpt en utomordentligt tjusig kudde 
och vill ha samma färg på några saker till?
Jo, jag tar kudden under armen och går in till den gamle mannen i färgaffären,
som bara höjer lite på ögonbrynen 
när jag berättar att jag "bara" vill ha en liten burk färg
i exakt samma nyans som den här kudden.
Men efter lite olika brytningar och "hummanden" från mannens sida är färgen klar 
och jag åker snabbt hem och målar ljuslyktans fat och en liten betonguggla:)



Väska/Gotland tror affären hette "Garaget"?, lykta/Rusta.




Jag satte även förra helgen upp en krok 
(lite besvärligt när det enbart är gipsvägg..)
att hänga den fina stråväskan från Gotland på. 
I denna göms skokräm, cykelpump, reflexvästar och 
så toppar vi med ett lager snygga sjalar så vi slipper se det;)

Vad ska ni göra i helgen? 


2 kommentarer:

  1. Hej!

    Nej vilken otur med kylen! Inget man kan vara utan speciellt länge direkt:)
    Smart att ta med kudden till färghandeln. Tycker det är superfint med lila till hösten, brukar ha det med men än så länge är det bara svart o vitt här hemma:)
    Har också en fin stråväska köpt på Gotland:)
    Idag har jag städat och shoppat:)

    Kram Sofi!

    P.s Tycker din hall är superfin:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju tyvärr så, man tänker inte på det när det fungerar ju:)
      Ja, gillar faktiskt den nyansen av lila, får se hur länge den får "bo" där, saker har ju en tendens att vilja flytta på sig här hemma;)
      Vad kul! Gotland är fint, och bjuder på ett fint utbud av affärer;)
      Tack! :D Ha det bra! Kram Emelie

      Radera