torsdag 10 oktober 2013

Doftande mys.

 
Finns det något mysigare än doftljus?
Att en riktigt disig, grå, typisk höstdag komma hem och mätt och belåten efter middagen,
slå sig ner under högvis med filtar och plädar, 
med levande ljus och en sprakande brasa som enda ljuskällor. 
Mmm. Att då några av ljusen dessutom sprider en dov "bakgrundsväldoft"
(och japp, jag hittade precis på det ordet, ja)
 är pricken över i:et. 
Personligen tycker jag inte att de får lukta för mkt, 
och det räcker med ett doftljus per rum. 
Tro det eller ej, men det kan bli för mkt av det goda;)



Detta ljuvligt doftande "Vanilj & valnöts-ljus"  
luktar precis lagom mycket och ni hittar det på Indiska,
och visst matchar det mini-Eiffeltornet vi köpte när vi var i Paris
och grenarna med minikottar perfekt?
Dessa grenar som jag riskerade liv och lem för 
när jag stod och balanserade högt uppe på ett plank
medan syster stod bredvid och vred sig i skratt och tyckte jag var knäppare än vanligt
Men vad gör man inte när de enda grenarna som har kottar kvar sitter väldigt högt upp? ;)





 
Men ikväll har det ännu inte blivit något doftljusmys, 
istället har den nyinköpta balklänningen lagts upp av snällaste mormor (tusen tusen tack!) 
och så har det skrivits massor till ett basgruppsarbete.
 Men snart, vet ni, då är det helg. 
Då ska jag tända mina doftljus och begrava mig under ett tjockt lager filtar. 
Åtminstone för några timmar. 





Ha en fin torsdags kväll allihop! 



2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket härligt inlägg! Kan nästan känna doften ända hit:)
    Har dåligt med ljus som sprider bakgrundsväldoft (bra ord förresten, höll på att hitta på ett eget då jag tänkte vända på ordet först;);) är rädd för att det ska dofta för mycket och framkalla huvudvärk;)
    Men ska nog köpa ett att testa med:)

    Ha det gott!

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack rara Sofi! :) Hihi, ja visst är det;)
      Rekommenderas varmt! Kram!

      Radera