lördag 26 oktober 2013

Att helt enkelt inte kunna låta bli.

Godmorgon! 

Lördagen är här och i afton vankas det den årliga Kustflottans bal i stan.
Så förutom plugg (måste hinnas med),
så ska diverse saker fixas,
ni vet naglar, hår, make-up 
och andra sådana där i-landsproblem som uppstår timmen innan balen börjar.
Idag kommer mitt största problem sannolikt vara att få upp håret i en representabel frisyr samt att försöka dölja den där ilröda, självlysande finnen på hakan.


Men igår, var jag och lunchade med två fina tjejer i Lund,
mycket trevligt! :)
Var dock lite tidig och råkade gå in om i favvobutiken,
och hmm, de hade ju lite utförsäljning..
Så igår blev en vit handsydd marockansk sittpuff äntligen min.
Tillsammans med två "sten-fyrkanter" och en sidensjal.

Puffen reades ut till en fjärdedel av ursprungspriset, 
och saknade fyllning. 
Så tillsvidare är den fylld med några gamla kuddar och filtar 
(och har inte riktigt en optimal form därav),
tills dess att jag hinner införskaffa fyllning.








 









 Ett besök på Udda Tina, innebär allt som oftast att jag helt enkelt inte kan låta bli;)

Men nu hopp in i duschen för att få ordning på härvan uppe på huvudet som, om några timmar skall bestå av något som kan kallas för frisyr.. :S

Ha en riktigt trevlig helg allihop! :)









Det är bara materiella ting, och betyder egentligen ingenting.
Men just nu är jag riktigt glad över mitt fynd! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar