tisdag 9 juli 2013

Nedräkning.


Hoppas att ni har det bra allihop?
Oavsett om ni har semester eller jobbar eller vad ni nu sysselsätter er med.
Själv har jag nedräkning.
Och då menar jag verkligen n e d r ä k n i n g.
Så till den grad att jag idag på jobbet kom på mig själv att tänka: "3 dagar och 2 timmar kvar"..
Hmm, vadå behov av semester? ;)
För första gången i mitt 24åriga liv ska jag ha hela tre veckors semester.
Förstår ni? Tre veckor i följd!
Som jag bara ska fylla med sådant som gör mig glad och tillfreds.
Jag har bestämt mig att jag verkligen ska försöka att landa och bara vara.
Dra ner på ett, i vanliga fall, högt tempo.
Bara andas.
Planera lite mindre (för gud, vad jag är världsbäst på planering).
 Hitta det där lugnet som ibland omfamnar en och lägger sig som bomull i magtrakten.

Tja. Vi får väl se hur det går;)
Men banne mig vad jag längtar efter de där veckorna.




Eftersom vi har väldigt många järn i elden här hemma just nu,
så prioriteras inte städning direkt,
därav bristen på helhetsbilder;) Har gjort ett litet,
inte så värst ansträngande, försök att skapa lite sommarkänsla även inomhus,
i form av snäckor utlagda lite här och var.

Ikväll har det målats husgrund för glatta livet, gud vad bra det blir!
Visar er kanske imorgon;)

Åh, jag glömde ju det,
nu är det t r e hela dagar kvar att jobba;)


Berätta gärna: vad gör ni?


2 kommentarer:

  1. Snäckor är verkligen sommar och semester!

    Jag har semester, är väl dubbelt så gammal som du så jag har faktiskt sju veckor sammanlagt...oops ja det är sant och njuter av varje sekund! Men fixar o donar mycket här hemma så det känns nästan som man jobbar hi hi
    Ha det gott!
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men vad härligt Lotta! :) Ja, men fördelar ska man ha när man jobbat större delen av sitt liv, så det är bara rättvist tycker jag! :) Det brukar bli så ja;)
      Detsamma och njut av semestern, kram Emelie

      Radera