torsdag 7 februari 2013

Vinterskrud.



God kväll!


Var ute och gick en sväng tidigare idag,
gick hyfsat (syftar till att jag varit sjuk hela veckan i den här otrevliga influensan..) 
trots att slemhostan ännu inte bestämt sig för att lämna mig ifred.


Kameran fick följa med, så här ser ni lite bilder på trädgården i vinterskrud.











 Här är mitt lilla trädgårdsland.
Längtar enormt mycket till våren nu, så att man kan börja så och se hur jordgubbsplantorna börjar blomma o.s.v. Har stora planer för vad som ska odlas här om några månader.
Sen får vi se vad tiden låter det räcka till..
Ser framför mig att i år även ha tomater, vit luktärt, basilika, timjan och varför inte lite rädisor? :)



Det här är en favorit! :)
Den här zinkbaljan fick jag av min mamma när vi flyttade till huset,
och den har tillhört min mormors mamma och pappa. 
När de levde så bodde de i Baldringe i Skåne, 
och det är så kul att tänka på att den här zinkbaljan har varit hos dem 
(undrar vad de använde den till? Tvivlar på att de, liksom jag, hade blommor planterade i den)
och nu är den hos mig, här i Blekinge! :) 
Notera märkningen "Lyckeby, 20 lit" på den.



 



Nu är det nog dags för lite te och en bit kladdkaka, ja, så får det bli:)



Godnatt!


Kram,
Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar