torsdag 7 februari 2013

Soldans?




Godmorgon!



Visar idag lite bilder från vardagsrummet.



Soffor & Schäslong Ektorp/IKEA, bord Liatorp/IKEA. Fårskinnspläd Jysk.
På bordet: Tablett/Indiskan, kruka/Thuleslund, vas och randig ljuslykta/Fröjd af Sverige, ljusstakar och skål/Åhléns.







Jag gillar verkligen vårt soffbord, då det är så enkelt att förnya det!
Man byter bara enkelt ut innehållet under glasskivan:)

Just nu: mina och A's första par skor, prydnadsros och pärlband/Miljögården, lite torkad lavendel 
och min mormor och morfars bröllopsfotografi i originalram.




På motsatt vägg i vardagsrummet har vi faktiskt en fondtapet.
Jag vet, det kan helt klart diskuteras om huruvida fondtapeter är inne eller ej,
och jag håller typ med i allt kring det.
Men, i alla fall, vi valde att sätta upp den här underbara tapeten 
som jag faktiskt hittade i ett uthus hemma hos min svärfar.
Jag vet inte om jag skulle vilja ha den i hela rummet (då det är ganska litet)
men det problemet löste sig själv då det bara fanns tre rullar att uppbringa.
Jag kan därför inte tipsa om var man kan hitta en likadan tapet, då denna är en väldigt gammal papperstapet.
Om jag får säga det själv, så passar den mycket bra in i vårt vardagsrum, 
då det är ett av de rummen som tillhör "ursprungshuset" när det byggdes någon gång på väldigt tidigt 1900-tal.



Återigen, ledsen över de mörka bilderna,
men solen vägrar ju titta fram!?
Hmm, tror ni att en sol-dans hjälper kanske..? Får undersöka detta;)



Off we go, ha en fin dag!


Kram,
Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar