lördag 23 februari 2013

Att möta en vilt skenande häst.


God morgon! :)


Underbara lördag!
Den här dagen kommer bli så bra, det känner jag på mig:)

Hade lite mycket att göra igår, därav tystnaden här på bloggen.

Åkte efter jobbet till mataffären och trängdes med halva stan,
vilket som vanligt resulterade i att något på inköpslistan missades 
och väl i kassan pärlade svetten.
Men kommer dock helskinnad ut därifrån 
(varför måste alla handla på just fredag eftermiddag?),
kränger av mig dunjackan och kör hemåt.
Vad möter jag inte då precis när jag ska svänga in på "vår" grusväg?

Jo, en vilt skenande häst!

Inte speciellt jättekonstigt kanske tänker jag först, 
men efter att jag tvärbromsat, då hästen galopperar rakt emot bilen,
inser jag att sadeln är tom.!
Var är ryttaren?
På med dunjackan igen, hojtar efter A, 
och iväg springer vi mot skogsgläntan där "hästfolket" brukar rida.
Tillslut hittar jag tjejen som ramlat av och tar med henne hem.
Lyckligtvis hade hon mot alla odds inte skadat sig speciellt mycket
och blev hämtad av sin pappa en stund senare. Puuh!
Använd därför alla skydd ni bara kan om ni nu måste rida, det är livsfarligt..



 Kom på att jag lovat att visa bilder från gästrummet, so here we go:)





Lampa/Karlskrona Möbler.




 

 Kuddar/Lexington NK, no. 9, Bo Olsson, Eight Mood samt sytt några själv.


Ett av mina fynd i Sthlm för ett par veckor sedan;)


 

 Sommarkänslor med snäckor från Greece:)





 Oljelampor/Rusta



 
 


 

Hann även med listuppsättning och målning av dörr igår, så idag fortsätter vi!
Sen ikväll kommer fina vänner över på middag, så lite mat måste också förberedas.


Kram,
Em

1 kommentar: