måndag 29 december 2014

DIY: drömfångare.

Godkväll.

Hade ni en fin jul? :)

Det har ju gått några dagar nu.
Här spenderades en väldigt mysig jul (efter jobb)
 i Skåne hos familj och släkt.
Igår var det dock dags för jobb igen 
och nu är även det mesta av julpyntet bortplockat
(allt utom adventsljusstakar och stjärnor som får vara uppe ett litet tag till)


Nedan ser ni min egentillverkade drömfångare som blev till i lördags.









Lite sådär halvsvårt att få till det där nätliknande i ringen,
men annars ett kul gör-det-själv-pyssel.
Jag klädde in en plastring (finns att köpa på typ Panduro) med smala tygremsor,
knöt ett snöre så att det blev som ett "nät" i ringen, 
klippte smala remsor av en bit spetstyg jag hade över och knöt fast.
Slutligen lade jag till två stycken fjäderörhängen som fick komplettera min alldeles egna drömfångare.
















Den pryder nu sin plats i sovrummet och vem vet,
kanske fångar den upp otäcka mardrömmar? ;)


Önskar er en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar