fredag 14 mars 2014

Trädgårdsfix, photoshop & välkommen ljuvliga sol.

F r e d a g ! :D
Och jag har inte kikat in till er på jättelänge,
verkligen ledsen för det.
Men jag har, efter en introduktion av vännen S, 
påbörjat arbetet med att lära mig Photoshop!
Puuh, säger jag bara. 
Har bara precis börjat greppa grunderna lite sådär halvdant 
och börjat fotografera i RAW-format, men det är kul och viljan finns;)
 Eftersom det även varit helt underbart väder hela veckan, 
har jag även spenderat en massa tid i trädgården.
Stenläggningarna har högtryckstvättats, några björkar har sågats av på hälften, bilarna har tvättats och vårstädats och jag har konstaterat att en klar nackdel med en stor gräsmatta 
är alla löv och annat bråte som måste räfsas upp.

Dagen till ära planterade jag faktiskt några söta minipenséer och ställde vid entrén
och placerade ut några få trädgårdsmöbler på de numera mossfria plattorna;)
Årets första utefika intogs faktiskt redan i tisdags:)
















Visst hoppas vi på att solen stannar kvar nu?
Att våren så sakteliga närmar sig.
Jag gör det iallafall.



Önskar er en trevlig fredagskväll allihop!
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar