fredag 21 mars 2014

Fredag, sol (!) och finbesök.

Fredag igen,
jag brukar ju tjata om att det är veckans bästa dag,
och det är det ju:)
Titeln på inlägget är lite missvisande,
då det idag inte är något soligt vackert väder,
nej jag hänsyftar till gårdagen.
Efter att ha varit i skolan några dagar och intensivt arbetat med magisteruppsatsen,
kom jag slutligen hem,
trött i huvudet och stel i kroppen efter att kört 20 mil i sträck,
och möttes av hur ljuvligt solen sken in genom fönsterna.





 
Alltså. Det där matsalsbordet tigger om att bli ommålat till vitt.
Hrmpf.
Och en matta! Ja, en matta behövs verkligen.
Får ta tag i det.
Efter helgen.
För imorgon kommer de absolut bästaste T & D! :)
Jag längtar som en g a l n i n g .
Har redan tagit tag i A ett par gånger i förbifarten, lett stort och påpekat, 
trots att jag vet att han redan vet om det, 
"imorgon kommer dem".
Men idag har en massa ärenden fixats,
ett släplass med trädgårdsavfall har körts till återvinningen
och medan A fixar med att få vår gamla gräsklippare på bättre humör
ska jag ta och baka några kakor.
Sen tar vi helt enkelt och håller helg:)
Fint så. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar