måndag 6 januari 2014

Före & efter -Skafferi

Godkväll:)


Idag har det först pluggats och när det var klart fick jag ett ryck 
och det har nu gjorts en liten förbättring av vårt så kallade "skafferi".
Det är ett litet utrymme under snedtaket precis intill köket,
som tidigare sannolikt använts som garderob och sedan allmänt förrådsutrymme.
Sedan vi flyttade in har det dock tyvärr blivit ett sådant där ställe där 
allt som man inte vet var man ska göra av åker in. 
Jag tror att vi alla mer eller mindre har sådana ställen, 
eller vad säger ni? ;)

Idag, medan regnet strilade utanför, småtvingade jag A att hjälpa mig 
och vi satte upp hyllplan, bytte ut plastmattan och skruvade upp lite krokar. 
Alla dessa saker; konsoler, hyllplan, krokar osv. hade vi redan hemma.
Den nya schackrutiga plastmattan fick vi, för säkerligen ett år sedan,
 av svärföräldrarna eftersom de hade fått en bit över.
Således blev kostnaden för detta: ingenting.
Istället kom sakerna som legat i källaren och verkstaden till användning
och det blev betydligt mer organiserat i detta uttrymme.



 Före: (hjälp!)





Efter: 





När jag väl hade fått ut alla saker som tagit upp golvutrymmet,
såg den dåvarande plastmattan måttligt trevlig ut.
Den revs bort och in lades en snyggare:
 







 Jag skäms egentligen över att visa "efter-bilderna", 
bilderna blir ju så dåliga när det är mörkt! 
Men lovar att ni kommer att få ser mer av detta utrymme så småningom;)
Egentligen ville jag ha ett sådant där riktigt fint, gammaldags, lantligt skafferi
med trälådor och glasflaskor med fina etiketter innehållandes diverse specerier.
Men ja. Det kommer kanske en dag;)
Det hade dock krävt på tok för mycket omorganisering av köket,
och det orkade jag inte idag:)


Nu: dags att laga mat,
grillad kyckling med potatisgratäng, morätter och brysselkål;)



Ha en fin kväll allihop! 




4 kommentarer:

  1. Kan du sända lite ork till mig ! Var får du den ifrån????? Fast du är ju ung och alerte! Snyggt blev det i alla fall . Trevlig kväll Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Har svårt att se hur jag ska sända! Du vet väl att det är Ingrid E som sänder till dig !

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar sånna ryck!
    Så härligt att få saker o ting gjorda!

    Snyggt det blev!

    Ha det gott!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. wow! Kommer du hem och fixar vårt? ;)

    SvaraRadera