söndag 1 december 2013

Första advent.

Då var den här. 
Helgen då det är dags att tända det första ljuset i adventsljusstaken.
Är det inte hög mysfaktor deluxe så säg? ;)











Dagen idag har spenderats med lång söndagslunch med vänner 
som avrundades med glöggfika:)
Helgen har annars gått i ett, för ovanlighetens skull, lugnt tempo.
Ett julbord med A's jobb i fredagskväll, pluggning, adventspyntning, ett något katastrofalt försök till klippning av A's kalufs (mitt fel, tur det finns rakapparat),
 promenader och allmänt mys.
Det behövs det där.
Att någon gång stanna upp, landa och bara vara. 
Att njuta av det man har och verkligen se omgivningen. 
Men det är inte alltid det lättaste, 
i ett samhälle där det ställs höga krav på oss. 
Där vi ställer höga krav på oss själva.
Åtminstone jag har svårt för det. 
Men ibland. Då måste man tacka nej till trevligheter.
För att få utrymme till att andas, komma ner i varv och försöka hitta ett lugn.


Men nu inför jul har jag lovat mig själv att prioritera.
Att bara göra det jag vill.
Jag menar julstädning till exempel. På riktigt? Vem uppfann det begreppet?!
Jisses, hur kan något sådant göra en glad och lyckligare inför julen?



Självklart har jag två adventsljusstakar, 
för vem tycker att det räcker med en liksom? ;)
Visar den andra imorgon.



Ha en fin söndagskväll, rara ni♥

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket bra inlägg!
    Håller helt med dig om att ibland behöver man stanna upp och vara här i och nu och njuta av det.
    Haha ja ärligt vem uppfann julstädningen?;) Även fast det skulle behöva städas grundligt hemma hos oss just nu så får det vänta, ibland får man prioritera helt enkelt;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Sååå sant! Va rädd om dig, o tänk inte på att vara andra till lags! Kram mamma

    SvaraRadera