fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!


Och så var den här.
Midsommarafton. 
Liksom de flesta andra svenska midsommaraftonsfiranden,
så lurades jag av den blå himlen imorse och satte ut och plockade blommor 
och tvättade av utemöblerna.
När sedan A kom upp och frukosten dukades upp,
täcktes himmelen av moln och lagom till att den sista jordgubben slunkit ner, 
kom regnet.
Och det med besked.
Nu både åskar och regnar det här, 
och A envisas med att vi ska dra ut kontakten till bredbandet.

Men vad vore den svenska midsommaren utan dåligt väder? 
Jag lever i tron att det kommer vända och att det ikväll ska gå att sitta ute i trädgården,
med luften mättad av blomdoft och grillrök,
 kvällssolens strålar som bryts i vinglasen,
medan jag låtsas att sill är helt okej att äta 
och ignorerar det faktum att jag inte hann rensa bort det där ogräset tidigare i veckan.






Bricka/loppis, ljuslyktor/Alvas hus, skål/Pure Love, tändsticksask/Lagerhaus, ljyslykta/Bo Olsson, mugg som vas/Ikea.





 
 Både brickan (som nu är vitmålad) och hatten på väggen är loppisfynd från i helgen.



Plockade in blåklint ifrån fältet med råg och råkade klippa av några sådana också;)
Så nu har jag lite olika färgmatchande buketter, en blåklintsbaserad, en med rosa lupiner och en med lila lupiner och i dessa stack jag ner lite hundkex och lite råg och några andra fina utfyllnadsblommor (som med största sannolikhet är ogräs egentligen..).
 Hur snyggt som helst enligt mig ;)











Så, snart kommer solen och jag önskar er alla en:

G l a d   m i d s o m m a r !




4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin blogg du har! Hittade dig via instagram!

    Trevlig Midsommar!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla Lotta! :)
      Har hittat din blogg också via Instagram:) Kram, Emelie

      Radera
  2. Glad midsommar !

    Sportfotograf
    www.sportfoton.se

    SvaraRadera